English
A big landslide took away part of of the East face of Sass Maor, in the Pale di S. Martino group, in the Dolomiti.
With a front of over 400 meters and a height of about 100, the fall, had no consequences on people, but on the other hand it destroyed the first pitches of some classic alpine routes. Among others that were damaged, there seem to be the Solleder route and Manolo's Supermatita
Italiano
Una grossa frana si è portata via parte della parete est del Sass Maor, nel gruppo delle Pale di S. Martino, nelle Dolomiti.
Con un fronte di oltre 400 metri, per circa 100 di altezza, il crollo non ha fortunatamente fatto vittime o feriti, ma in compenso ha distrutto i primi tiri di alcune classiche vie alpinistiche. Sarebbero state interessate, tra le altre, la Solleder e la Supermatita di Manolo.
English
After returning from the trip to Nepal, a bit of much needed rest was mandatory, but not too much, because projects are for a climbing trip in Thailand in January.
So after snow, down jackets and ice axes, it's time for bathing suits and towels in Krabi, one of the most popular resorts for climbing in Thailand, with hundreds of different routes, also multipitch on great limestone, and a lot of deep water soloing.
Just let us know if you want to join...
Italiano
Dopo essere tornati dal viaggio in Nepal, un po' di meritato riposo è stato d'obbligo, ma non troppo, visto che è già in cantiere un viaggio per arrampicare in Thailandia a gennaio.
Quindi, dopo neve, piumini e piccozze, è ora di tirare fuori il costume da bagno e gli asciugamani a Krabi, uno dei luoghi più conosciuti per l'arrampicata in Thailandia, con centinaia di vie, anche di più tiri, su ottimo calcare, e un sacco di deep water soloing.
Fateci sapere se vi interessa...
Arriving from Nepal. Mestre station...
...and finally Trieste.
Project for January...